Κυριακή, 31 Αυγούστου 2008

Β΄ ΤΑΞΗ
Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ
Την ύλη οργανώνω από το βιβλίο της Α΄Τάξης και της Γ΄τάξης
Αρ.μαθ/
μάτων ή
ημερ/νία -- Ενότητα -- Ασκηση
1. Παράδοση υλικών (Μπλοκ Νο 4, μολύβια 2Β,4Β, λαδοπαστέλ), Εισαγωγή στο μάθημα, Είδη γραμμών. Οι μαθητές αντιγράφουν ό,τι κάνουμε στον πίνακα για να το μεταφέρουν στο μπλοκ τους
2. Σχέδιο για όλους Β.Μ. σελ 38. Ασκηση: σχεδίαση με μονοκοντιλιά και χωρίς να βλέπουν στο χαρτί, σχεδίου που έχουμε κάνει στον πίνακα πχ.μπουκάλι και φρούτο και ποτήρι
3. -συνέχεια ενότητας- Οι μαθητές πριν χρωματίσουν τη σύνθεση της προηγούμενης άσκησης, εξασκούνται στο πίσω φύλλο του μπλοκ με τα λαδοπαστέλ για να καταλάβουν τον τρόπο που αναμιγνύονται.
4-5. Το βάθος, το τρισδιάστατο, τα μεγάθη, μπροστά-πίσω-μεγάλο μικρό Β.Μ. σελ.42-47-49. Ασκηση: σχεδιάζω το χέρι μου όπως κρατάει το μολύβι, βλ.Β.Μ.σελ 49, Σχεδιάζω §1
6-7. Συγκρίσεις, μετρήσεις Β.Μ.σελ.50-51. Ασκηση: κύλινδρος, κώνος, σφαίρα-ή μπουκάλι, κύπελλο, φρούτο όπως Β.Μ.σελ 51, εικ.132// βλέπε και βιβλίο Γ΄ταξης Β.Μ. σελ.24
8. -συνέχεια ενότητας- Φωτοσκίαση, Β.Μ. σελ.52-53. Aσκηση: Απόδοση του παραπάνω θέματος με φως και σκιά (μολύβι) ή λαδοπαστέλ, ένα χρώμα συν άσπρο και μαύρο
9. Τεστ αξιολόγησης. Aσκηση:Τοπίο με φως και σκιά βλ Β.Μ. σελ.42 και 43 εικ. 100,101 και 105,106. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η άσκηση 2 στο Τ.Α. σελ 18
10-11. -Φωτοσκίαση συνέχεια- Aσκηση:Νεκρή Φύση, με μονοτονικότητα ή με χρώμα, βλ παραδειγμα Β.Μ. σελ 53, εικ.136

Β΄ΤΡΙΜΗΝΟ
1-2. Προσωπογραφία, Β.Μ. σελ 58,59,60-- βλέπε και βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ.21 εικ.14 και σελ.22 εικ.15,16,17 και σελ.25 εικ.28,29,30. Ασκηση: Αυτοπροσωπογραφία όπως Β.Μ.σελ. 58,59 εικ.152 και 153 και σελ.60 εικ.157.
3-4. Πολλαπλά πορτραίτα, ανθρώπινες εκφράσεις, παραπομπή και στην Ποπ αρτ, Β.Μ. σελ.66 εικ.176—βλέπε και Βιβλίο Γ΄τάξης Β.Μ. σελ 73, εικ. 30,34. Ασκηση: Πολλαπλά πορτραίτα, σε κάνναβο, λαδοπαστέλ, όπως Β.Μ. σελ.66 εικ.176.
Παραλαγή του θέματος είναι να φωτογραφηθούν οι μαθητές, να φέρουν τα πορτραίτα τους σε φωτοτυπία Α4 και να ζωγραφίσουν ο ένας τον άλλον.
5-6. Οι Μάσκες, μεταμορφώσεις. Ασκηση: T.A. σελ 25 ή θέμα:
Εγώ και οι Μάσκες
7. Τεστ αξιολόγησης. Aσκηση:Τ.Α. σελ 26
ή Aσκηση:Τ.Α. σελ 29, χρησιμοποιώντας ένα χρώμα λαδοπαστέλ συν άσπρο και μαύρο
8-9. Εισαγωγή στον Εξπρεσιονισμό
Βιβλίο Γ΄Ταξης, Β.Μ.σελ 21. Aσκηση:Τοπίο όπως Βιβλίο Γ΄τάξης Β.Μ. σελ 21 εικ. 11
10. -συνέχεια ενότητας-
Γ΄ΤΡΊΜΗΝΟ
1-2. Πωλ Σεζάν, βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ.40, εικ.2. Αναφορά στον όρο Μετα-ιμπρεσιονισμός. Ασκηση: Νεκρή Φύση με λαδοπαστέλ
3-4. -συνέχεια ενότητας- Ασκηση: Βάζο με λουλούδια πάνω σε τραπέζι με λαδοπαστέλ
5-6. -συνέχεια ενότητας- Ασκηση: Ο χορός της Ανοιξης, βλ. βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ. 35, εικ. 16, Ματίς
7-8. -συνέχεια ενότητας-
Γίνεται μία πρώτη αναφορά στον κυβισμό, βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ 88, εικ. 1. Ασκηση: Εγώ και το χωριό (παραπομπή στο έργο του Σαγκάλ)
Ή Aσκηση:Σπίτια στο Εστάκ, βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ.88, εικ 1


ΟΡΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ
Εξπρεσιονισμός
Μετα-Ιμπρεσιονισμός
Ποπ-Αρτ
Ίσως Κυβισμός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου