Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

εργαστήρια για τις ερευνητικές εργασίες


Επιμορφωτικό διήμερο:  «Υποστηρίζοντας τις Ερευνητικές Εργασίες»

Υπό την Αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής

Πέμπτη 7 και Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Στο 6ο  ΕΠΑΛ Αθηνών Νέστου 4, 11527, Πλ. Μαβίλη,  Αμπελόκηποι.

Πρόγραμμα

Οι Ερευνητικές Εργασίες στο ΓΕ.Λ.

Πέμπτη 7  Μαρτίου 2013  3:30 μμ-8:30μμ

3:30 -4:00
Προσέλευση, εγγραφή, δήλωση προτίμησης για εργαστήριο
Γραμματεία: Τριανταφύλλου Ι.
Αίθουσα τελετών 6ου ΕΠΑ.Λ.
Προεδρείο
Καραγιάννης Στ., Βλάχος Ι., Κικάκης Ν.
4:00-4:20
Χαιρετισμοί
4:20- 4:40
Βλάχος Ι., Σχ. Σύμβ. ΠΕ04 Θέμα: «Υποστηρίζοντας την εδραίωση της καινοτομίας των Ερευνητικών Εργασιών».     
4:40-5:00
Μητρογιαννοπούλου  Α., Σχ. Συμβ. ΠΕ04  Θέμα: «Το θεσμικό πλαίσιο των Ερευνητικών Εργασιών στο ΓΕ.Λ. στην Πράξη»
5:00 -5:20
Μπελεσιώτης Β. Σχ Σύμβ. ΠΕ 19.  Θέμα «Νέες Τεχνολογίες  και Ερευνητική εργασία»
5:30-8:00
Βιωματικά εργαστήρια στις αίθουσες ή τα εργαστήρια.
Εισηγητές
Θέμα
Αίθουσα
Κονταξής Α. Σχ Σύμβ. ΠΕ12.04
Ενεργοποίηση των μαθητών στην ερευνητική εργασία
  1.  
Δεδούλη Μ. Σχ. Σύμβ.ΠΕ02
Συλλογή ερευνητικών δεδομένων :Στοιχεία μεθοδολογίας Έρευνας
  1.  
Παπαδοπούλου Πούλου Μ. Σχ Σύμβ. ΠΕ17.01, Τσίγκρη Χρ. Σχ. Συμβ. ΠΕ05.
Σύνταξη σχεδίου Υποβολής Ερευνητικής Εργασίας
  1.  
Κατσίρας Λ. Σχ Συμβ. ΠΕ 13, Μακρή Δ.Σχ Συμβ ΠΕ15
Τα κοινωνικά προβλήματα ως θεματική ερευνητικής εργασίας: σχεδιασμός μεθοδολογία, υλοποίηση και αξιολόγηση
  1.  
Καφετζόπουλος Κ. Σχ Συμβ ΠΕ04
Η αξιολόγηση στις Ερευνητικές εργασίες
  1.  
Μητρογιαννοπούλου Α. Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03
Δόμηση εκθέσης και παρουσίαση Ερευνητικής Εργασίας. Αξιοποίηση ΤΠΕ
  1.  
 Ξάνθη  Χαρά Σχ Σύμβ. ΠΕ09
Διαδικασίες, μορφές καθοδήγησης και υλοποίηση Ερευνητικών Εργασιών
  1.  
Βασιλοπούλου Μ. Σχ Σύμβ. ΠΕ04
Στάδια της ερευνητικής εργασίας με έμφαση στην επεξεργασία δεδομένων
  1.  
Λάζαρη Σ. Σχ. Σύμβ ΠΕ02 Πετροπούλου Χρ. Σχ. Συμβ. ΠΕ02
Ερευνητικές εργασίες και ανθρωπιστικές σπουδές : ζητήματα μεθόδου και έρευνας
  1.  
Κόσυβας Γ. Σχ. Συμβ ΠΕ03
Αντιμετώπιση δυσλειτουργίας ομάδων: μελέτη περιπτώσεων.
  1.  
8:00- 8:30
Αίθουσα τελετών
Προεδρείο:  Καραγιάννης Στ., Βλάχος Ι.
Συζήτηση ερωτήσεων και αποριών.  Κλείσιμο εργασιών. Χορήγηση βεβαιώσεων


Οι Ερευνητικές Εργασίες στο ΕΠΑ.Λ.

Παρασκευή  8 Μαρτίου 2013  3:30 μμ-8:30μμ

3:30 -4:00
Προσέλευση, εγγραφή, δήλωση προτίμησης για εργαστήριο
Γραμματεία: Τριανταφύλλου Ι.
Αίθουσα τελετών 6ου ΕΠΑ.Λ.
Προεδρείο
 Καραγιάννης Στ.,  Βλάχος Ι., Δημολιάτης Χ.
4:00-4:20
Χαιρετισμοί
4:20- 4:40
Βλάχος Ι. Σχ. Σύμβ. ΠΕ04. Θέμα: «Υποστηρίζοντας την εδραίωση της καινοτομίας των Ερευνητικών Εργασιών».   
4:40-5:00
Μητρογιαννοπούλου  Α., Σχ. Συμβ. ΠΕ04.  Θέμα: «Το θεσμικό πλαίσιο των Ερευνητικών Εργασιών στο ΕΠΑ.Λ στην  Πράξη.»
5:00 -5:20
Μπελεσιώτης Β., Σχ Σύμβ. ΠΕ 19.  Θέμα «Νέες Τεχνολογίες και Ερευνητική εργασία»
5:30-8:00
Βιωματικά εργαστήρια στις αίθουσες ή τα εργαστήρια  
Εισηγητές
Θέμα
Αίθουσα
Κονταξής Α. Σχ Σύμβ. ΠΕ12.04, Βλάχος Ι.,  Σχ Συμβ. ΠΕ04
Ενεργοποίηση όλων των μαθητών στην ερευνητική εργασία
  1.  
Ζηρώ Ο., Σχ. Σύμβ.ΠΕ08
Το τέχνημα στην ερευνητική εργασία
  1.  
Δεδούλη Μ. Σχ. Σύμβ.ΠΕ02
Συγκρότηση και δυναμική των μικρών ομάδων
  1.  
Παπαδοπούλου Πούλου Μ., Σχ Σύμβ. ΠΕ17.01, Τσίγκρη Χρ. Σχ. Συμβ. ΠΕ05
Σύνταξη σχεδίου Υποβολής Ερευνητικής Εργασίας
  1.  
Πάγκαλος Στ., Σχ. Σύμβ. ΠΕ12.05
Επιλογή θέματος-Διατύπωση Ερευνητικών Ερωτημάτων-Ερευνητική Μεθοδολογία.
  1.  
8:00- 8:30
Αίθουσα  τελετών
Προεδρείο:  Καραγιάννης Στ., Βλάχος Ι.
Συζήτηση ερωτήσεων και αποριών.  Κλείσιμο εργασιών. Χορήγηση βεβαιώσεων



Κυριακή, 3 Μαρτίου 2013

ένα πρότζεκτ κοινωνικής τέχνης


«Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου»
ή
«Το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας»
 
project Κοινωνικής Τέχνης
της εικαστικού και ιστορικού τέχνης Ελένης Πολυχρονάτου
 
Για τη δημιουργία ενός νέου τρόπου και χώρου συγκέντρωσης και ανταλλαγής
ρούχων, αγαθών ή τροφίμων
 
Πρώτη Φάση
Τοποθέτηση Έργων στον Εκθεσιακό Χώρο
Εγκαίνια: Παρασκευή 1 Μαρτίου, ώρα 8:00 μ.μ.
στο RED DOT
Ευμολπιδών 24 & Τριπτολέμου, Γκάζι
Διάρκεια Έκθεσης1-17 Μαρτίου 2013
Δεύτερη Φάση
Τοποθέτηση Έργων στο Δημόσιο Χώρο
Σε 12 επιλεγμένα σημεία:
στο Δημόσιο Χώρο του Δήμου Κορυδαλλού
και στον Άξονα Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων (Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων)-Θησείο

 
«Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» ή «το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας» τιτλοφορείται το projectμιας ιδέας κοινωνικής τέχνης της Ελένης Πολυχρονάτου, ένα έργο δημόσιου χαρακτήρα με κοινωνική απήχηση για το οποίο η δημιουργός σημειώνει:
 
Σκοπός: Το έργο αυτό έχει σα σκοπό τη δημιουργία ενός νέου τρόπου και χώρου συγκέντρωσης και ανταλλαγής ρούχων, αγαθών ή τροφίμων, υλοποιημένο με ένα λειτουργικό τρόπο με γνώμονα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, εμπνέοντας σε αυτόν και την κοινωνία το πνεύμα της αλληλεγγύης, της βοήθειας και της ανταλλαγής που τόσο έντονα αναδεικνύεται στη σημερινή πραγματικότητα.

Τι είναι
: Στο project «Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» παρουσιάζεται ένα μοντέλο/αντικείμενο κοινής χρήσης κατασκευασμένο από ξύλο, μέταλλο ή ανακυκλώσιμα υλικά, φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε οι κάτοικοι των πόλεων να μπορούν να το χρησιμοποιούν. Τα μέρη του αντικειμένου μπορούν να συναρμολογηθούν -με ποικίλους τρόπους και από τον καθένα από εμάς- πάνω στη βασική μορφή. Το έργο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ζωντανό γλυπτό» το οποίο οφείλει να προσφέρει μια λειτουργία στην κοινότητα, μεταμορφώνοντας το δημόσιο χώρο από μια εικόνα βαρβαρότητας σε μια εικόνα τρυφερότητας. Οι διαστάσεις του έργου δεν υπερβαίνουν τα 180 εκ. σε ύψος και η βάση εμπεριέχεται σε ένα νοερό κύκλο με διάμετρο 90 εκ.

Η μορφή
: Το έργο έχει αυτή τη μορφή ώστε να υπάρχει απλότητα στη κατασκευή. Τρεις (3) ευθείες δεμένες στη μέση φτιάχνουν την Κρεμάστρα του Δημόσιου Χώρου, την οποία καθένας από μας και με ό,τι διαθέτει, μπορεί να κατασκευάσει.
 
Η Διαδραστικότητα:  Δυο έννοιες που αποδίδουν την ιδιότητα που παρουσιάζει το project είναι ηρευστότητα και η συλλογικότητα.  Οι «Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» ή « το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας» δεν χρησιμοποιεί τον Δημόσιο Χώρο απλώς ως «εκθεσιακό» χώρο.  Είναι μια μορφή τέχνης που διαμορφώνεται μέσα από τη συμμετοχή των διάφορων χρηστών και, κατά συνέπεια, δεν τελειώνει ποτέ. Κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει στο έργο /βασικό μοντέλο, αλλάζοντας πολλές φορές την όψη και την λειτουργία του.
 
Γιατί από τους καλλιτέχνες: Κάτω από τις νέες κοινωνικές εξελίξεις, τίθεται εντονότερα ένα πολλαπλό ερώτημα για το ποια είναι η κοινωνική ευθύνη του καλλιτέχνη, ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης στην κοινωνία, αν η τέχνη είναι ευεργετική ή όχι και αν μπορεί να οδηγηθεί ώστε να είναι. Στις μέρες μας πολλοί καλλιτέχνες προσπαθούν να απαντήσουν σ’ αυτό το ερώτημα και έχουν θέσει τις βάσεις για μια τέχνη με κοινωνικό χαρακτήρα που απευθύνεται στο ευρύ κοινό και την άμεση σχέση του καλλιτέχνη με τους συνανθρώπους του. Ήδη τα κινήματα του μεταμοντερνισμού, μπροστά στην κρίση των αξιών της σύγχρονης κοινωνίας αντιπαρέθεσαν την άποψη ότι «η ηθική του μέλλοντος θα είναι η αισθητική».  Το νέο ερώτημα που προκύπτει, πρακτικά και θεωρητικά, αναφέρεται πλέον στους τρόπους με τους οποίους η αισθητική στη ζωή των ανθρώπων συμβάλλει στη διαμόρφωση της ατομικής και συλλογικής συνείδησης. Ο MikelDufrenne έχει αναφέρει ότι “σ’ αυτόν τον απάνθρωπο κόσμο, σ’ αυτόν τον κόσμο της αθλιότητας του καταναγκασμού και της καταπίεσης, διαφαίνεται κάποια λάμψη με την τέχνη, με τη δύναμη και τη μαγεία της τέχνης” και ο Robert Irwin έχει υπογραμμίσει ότι “ίσως ο μελλοντικός ρόλος του καλλιτέχνη θα είναι να δρα άμεσα ως ο ρυθμιστής των ποιοτήτων της ζωής μας. Ποιότητα όχι με την έννοια του συμπληρωματικού, όπως είναι τώρα, αλλά με εκείνη του κριτηρίου για όλα τα ζητήματα του σχεδιασμού”.
 
Ποιοι παρουσιάζουν: Η συγκεκριμένη ιδέα και η χρήση της παρουσιάζεται στην Έκθεση 12 διαφορετικών εκδοχών του ίδιου μοντέλου από τους καλλιτέχνες της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών: Ζωή Αρβανίτη, Πολυάννα Βλατή, Τζίμης Ευθυμίου, Λοΐζος Λοΐζος, Μαρία Μεθιμάκη, EllenΑ Pili, Αφροδίτη Σαρταμπάκου, Στέφανος Σουβατζόγλου, Δημήτρης Τσιανζής, Γιάννης Χωριατέλλη.
 
Πού: Τα 12 αρχικά έργα θα εκτεθούν στο RED DOT (Ευμολπιδών 24 & Τριπτολέμου, Γκάζι, εγκαίνια την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013 στις 8:00 μ.μ.) ενώ θα ακολουθήσει δεύτερη εκδήλωση όπου τα έργα θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένα σημεία του Δήμου Κορυδαλλού και στον Άξονα Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων (Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων) (Θησείο).
Από το όλο εγχείρημα, θα κρατηθεί ημερολογιακή καταγραφή.

Ιδέα – Επιμέλεια- ΥλοποίησηΕλένη Πολυχρονάτου
Η Ελένη Πολυχρονάτου σπούδασε στην ΑΣΚΤ και πήρε το πρώτο της πτυχίο το 1985 στη Ζωγραφική και το δεύτερο το 1994 στη γλυπτική.  Ενεργή καλλιτέχνιδα της γενιάς της, έχει εκθέσει το έργο της σε 8 ατομικές και περισσότερες από 100 ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Ρουμανία, Καναδά, Αλβανία, Τουρκία, Λίβανο και Μαρόκο. Εκπόνησε και έλαβε το 2007 την πρώτη διδακτορική διατριβή που δόθηκε από το Θεωρητικό Τμήμα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών με θέμα Τέχνη και Περιβάλλον. Συγγραφέας του βιβλίου «Έργα Τέχνης Μεγάλης Κλίμακας στον αστικό και φυσικό χώρο από τη δεκαετία του ’60 έως τον 21ο αιώνα».

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ της ΕΚΘΕΣΗΣ
«Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου»
ΤόποςRED DOT, Ευμολπιδών 24 & Τριπτολέμου, Γκάζι
Διάρκεια: 1-17 Μαρτίου 2013
Ιδέα – Επιμέλεια- ΥλοποίησηΕλένη Πολυχρονάτου
Καλλιτέχνες: Ζωή Αρβανίτη, Πολυάννα Βλατή, Τζίμης Ευθυμίου, Λοΐζος Λοΐζος, Μαρία Μυθιμάκη, EllenΑ Pili, Αφροδίτη Σαρταμπάκου, Στέφανος Σουβατζόγλου, Δημήτρης Τσιανζής, Γιάννης Χωριατέλλης
Φωτο – Επεξεργασία Εικόνων: EllenΑ Pili
Eίσοδος Ελεύθερη