Α΄ ΤΑΞΗ
Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ
Αρ.μαθ/
μάτων ή ημερ/νία --- Ενότητα --- Ασκηση
1. Παράδοση υλικών (Μπλοκ Νο 4, Μαρκαδόροι και/ή τέμπερες, μολύβια, χάρακας κλπ.επίσης εξηγούμε ότι θα χρειαστούμε χαρτιά από περιοδικά κλπ. διότι θα κάνουμε στο β΄τρίμηνο collage).Εισαγωγή στο μάθημα, Μιλώντας για το χρώμα Β.Μ.σελ.17,18,19,20,21
2. Αρχές χρωματολογίας, Β.Μ.σελ.22. Ασκηση:στο μπλοκ σχεδιάζουμε τα βασικά χρώματα στο τετράγωνο, τρίγωνο και κύκλο ή Aσκηση:από Τ.Α. σελ.6 και 8
3-4. -συνέχεια ενότητας- Aσκηση:Τοπίο (θάλασσα, ουρανός, βουνά, τρία δέντρα, ένα καράβι) μόνο με τα τρία βασικά χρώματα
5-6. -συνέχεια ενότητας- Aσκηση:Αφηρημένο θέμα (ατέρμονη γραμμή σε όλο το φύλλο του μπλοκ πχ.Β.Μ.σελ.18,εικ.33) χρωματισμένο μόνο με συμπληρωματικά
7-8. Θερμά-Ψυχρά χρώματα, Β.Μ.σελ.26,27,28. Aσκηση: Διπλό τοπίο, Χειμώνας-Καλοκαίρι, Τ.Α. σελ.8
9. Τεστ Αξιολόγησης.Aσκηση: Ασκηση 3 από Τ.Α. σελ.6. Αντί για χαρτί ζητείστε να κάνουν μία κίνηση-χειρονομία(μουντζούρα)με το μολύβι. Ζητάμε να χρωματίσουν με βασικά και ένα συμπληρωματικό.
10-11. Το αφαιρετικό και το αφηρημένο, συζήτηση για το Ωραίο, Β.Μ. σελ 12,13,14-16
(στο τέλος του μαθήματος ειδοποιούμε τα παιδιά να φέρουν χαρτιά από περιοδικά, κόλλα, ψαλίδι, για να αρχίσουμε στο επόμενο τρίμηνο collage). Aσκηση:Τ.Α. σελ.10, άσκηση 1, κεφάλι με ατέρμονη γραμμή (συγκρίνω με Β.Μ.σελ16 εικ.29) χρωματίζουν με συμπληρωματικά και ένα βασικό.
Β΄ΤΡΙΜΗΝΟ
1. O ζωγραφικός χώρος Β.Μ.σελ.29. Ασκηση: ζητάμε να ρίξουν πάνω στο χαρτί του μπλοκ ό,τι είναι στο θρανίο (γόμα, ξύστρα, χάρακας, μολύβια). Αναζητούν την καλύτερη σύνθεση, τα σχεδιάζουν, και τα χρωματίζουν με όλα τα χρώματα.
2-3. Η σύνθεση Β.Μ. σελ.30,31
Η οπτική ζυγαριά Β.Μ.σελ34. Ασκηση:Κόβουν χαρτιά και ό.π. τα ρίχνουν πάνω στο χαρτί του μπλοκ και αναζητούν την καλύτερη συνθετικά θέση.(επειδή είναι η περίοδος των Αποκρέω, την ασκηση μπορούμε να παραλλάξουμε ζητώντας να κάνουν σύνθεση με χαρτιά κομμένα οβάλ και τα μετατρέπουν σε μάσκες)
4-5. Ο ρυθμός Β.Μ. σελ.32,33. Aσκηση: με collage, κάνναβος, όπως Β.Μ.σελ.34, εικ.76
6. Τεστ αξιολόγησης. Aσκηση:Ασκηση με collage από Τ.Α. σελ 13, ασκηση εικ.24
7-8. Συνθέτοντας με χαρτιά σαν ψηφιδωτό. Aσκηση:από Τ.Α. σελ 12, στο μπλοκ
9-10. Συνθέτοντας με μεγάλα κομμάτια χαρτί και/η παίρνοντας έτοιμα στοιχεία από τα περιοδικά. Aσκηση: Τοπίο ή Νεκρή Φύση
Γ΄ΤΡΊΜΗΝΟ
1-2. -Συνέχεια ενότητας Σύνθεση- Aσκηση: από Τ.Α. σελ.16, κολλάμε στο κέντρο του φύλλου του μπλοκ μία εικόνα και συμπληρώνουμε με χρώμα ή ξανά collage τη συνέχεια όπως η φαναζόμαστε. Επι τη ευκαιρία συζητάμε και την άσκηση της εικ. 36 στην ίδια σελίδα
3-4. Σχέδιο με βάθος, Β.Μ. σελ.42. Ασκηση: Το περίπτερο. Collage ή μικτή τεχνική
5-6. -συνέχεια ενότητας- Β.Μ. σελ.43,44. Ασκηση: Κοιτώντας μέσα από το ανοιχτό παράθυρο ή Aσκηση: γυάλα με ψάρια πάνω στο τραπέζι μπροστά από το ανοιχτό παράθυρο βλ.Β.Μ.σελ.43, εικ.107 και 108
7-8. -συνέχεια ενότητας- Aσκηση:Ο Βυθός, μικτή τεχνική, βλ. και Τ.Α. σελ 9 εικ.8 και 9
ΟΡΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
Ιμπρεσιονισμός
Εξπρεσιονισμός
Αναπαραστατικό
Αφαιρετικό
Εικαστικά στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Ιστορία Τέχνης στο Λύκειο. Διδακτική ύλη, προτάσεις, ασκήσεις, θέματα. Νέα για την Εκπαίδευση. Ιστοσελίδες συναδέλφων εικαστικών, εκπαιδευτικών, καλλιτεχνών. Ιστοσελίδες Μουσείων
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Το κεφάλαιο αυτό πραγματεύεται πολύ συνοπτικά το τεράστιο θέμα της Αν...
-
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ Το βιβλίο της Ιστορίας της Τέχνης για τους μαθητές της Γ' τάξης Ενιαίου Λυκείου, ακολουθώντας τις βασικές αρχές του Προγ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου